Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. De zeven scholen van het Netwerk Interne Zorg hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om de sterke en de zwakke plekken van de leerlingbesprekingen in kaart te brengen. Effectieve leerlingbesprekingen zijn immers een belangrijke voorwaarde voor de ontwikkeling van een goed functionerende zorgstructuur. Dit boek bevat onder meer een checklist om de kwaliteit van de leerlingbesprekingen zichtbaar te maken, met een handreiking om verbeteracties op te zetten. Het biedt ook hulpmiddelen zoals signaleringsinstrumenten en een checklist voor handelingsplannen. Het geheel is samen met docenten en zorgcoördinatoren ontwikkeld en op zijn waarde in de praktijk getest. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Evaluatietechnieken --- Methodiek. --- Onderwijs. --- Cd-rom. --- Didactic evaluation --- School management --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Beroepssecundair onderwijs --- 458.1 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerlingvolgsystemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 050945.jpg --- 050946.jpg --- Evaluatie --- Leerlingbespreking --- Organisatie - Management --- (zie ook: Schoolrapporten) --- evaluatie (onderwijs) --- leerlingen --- zorgbeleid --- Evaluatietechniek
Choose an application
250 Begrippen van het onderwijs is een handig naslagwerk met begrippen die er toe doen in de dagelijkse onderwijspraktijk. Praktische informatie over actuele onderwijskundige begrippen en theoretische achtergronden gaan in dit prettig leesbare boek hand in hand. 250 Begrippen van het onderwijs biedt niet alleen compacte informatie en achtergronden over onderwijskundige begrippen, maar geeft ook nuttige tips over hoe deze in de praktijk toegepast kunnen worden. 250 Begrippen van het onderwijs is niet alleen voor studenten van lerarenopleidingen een handig hulpmiddel. Het biedt ook docenten in de praktijk een compact naslagwerk. De begrippen zijn ingedeeld naar toepassingsgebieden als onderwijsontwerp, didactiek en beoordeling en begeleiding. Daarnaast ontbreken begrippen over ICT en over kwaliteit van het onderwijs niet. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. De website biedt links naar meer informatie, tests, praktische tips en tools voor het ontwikkelen van onderwijs.
Onderwijs --- Onderwijskunde. --- Nederland. --- leren --- evaluatie (onderwijs) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- kwaliteit --- School management --- onderwijsorganisatie --- didactiek --- 450.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek --- Evaluatie --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- Onderwijsorganisatie --- Begeleiding (Coaching) --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT --- Begeleiding ; onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Onderwijspraktijk --- Onderwijs ; woordenboeken --- (zie ook: Schoolrapporten) --- departement Algemeen 11 --- onderwijskundige begrippen --- kwaliteitszorg --- Terminologie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leerlingen op een kwaliteitsvolle manier evalueren is een permanent aandachtspunt in de klaspraktijk van leerkrachten en in het beleid van scholen. Daarom heeft het GO! aan studenten in de onderwijs- en opleidingswetenschappen (UAntwerpen) de opdracht gegeven om een ‘gids voor kwaliteitsvolle leerlingenevaluatie’ te ontwikkelen.Dit interdisciplinair project is uitgegroeid tot een richtinggevende en inspirerende leidraad voor de evaluatiepraktijk van leraren, die wij via deze publicatie op ruimere schaal willen verspreiden.De auteurs brengen tien kwaliteitseisen (pijlers) naar voren waaraan een goede evaluatie moet beantwoorden. Het gaat om: geïntegreerde evaluatie, transparantie, authenticiteit, cognitieve complexiteit, reproduceerbaarheid, representativiteit, eerlijkheid, betrokkenheid, verantwoording en impact. Deze tien pijlers gelden voor om het even welk vak of onderwijsniveau en voor elke evaluatievorm (mondeling, schriftelijk, portfolio, stage, project, praktijkopdracht, presentatie enz.).Aan elke pijler is een hoofdstuk gewijd. In een eerste deel leggen de auteurs telkens kort het wat en hoe van de pijler uit. Waaraan moet je als leerkracht aandacht besteden?In het tweede deel krijg je tien stellingen (over jouw evaluatiegedrag) te beantwoorden met ‘nooit’, ‘soms’, ‘meestal’, ‘altijd’ of ‘niet van toepassing’. Op die manier wordt het voor jezelf duidelijk of jouw wijze van evalueren meer of minder aan de betrokken pijler (kwaliteitseis) beantwoordt. Dit deel eindigt met een aantal tips die je kunnen helpen om dit aspect van je evaluatie te verbeteren.Het derde deel van elk hoofdstuk bevat een samenvattende wetenschappelijke uiteenzetting over het belang van de betrokken pijler.
Evaluatie (Beoordeling) --- 450.6 --- Evaluatie --- 454.4 --- evaluatiepraktijk --- evalueren --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Resultaten en selectie --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- leerlingvolgsystemen --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Pupil counseling. Pupil guidance --- didactische werkvormen --- Education --- Evaluation --- Educational evaluation --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- evaluatie --- Onderwijspraktijk --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Evaluatietechniek --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O400 --- Pedagogie --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen
Choose an application
Schrijven... een complexe taak vereist een strategische aanpak - De school als schrijfpaleis! Hoe leerlingen liever en beter leren schrijven? - Functioneel schrijven in de praktijk - Communicatief schrijven: betekent dat brieven, verslagen, samenvattingen, beschrijvingen... leren schrijven? Of gaat het eigenlijk om nog iets anders? - Schrijven voor jezelf - Evalueren en beoordelen van schrijfproces en schrijfproducten - Als school werken aan een tekort voor functioneel schrijven.. hoe een centrale toets kan bijdragen tot kwaliteitsbewakening en -verbetering.
teksten schrijven --- schrijven --- Teaching --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- basisonderwijs --- communicatie --- didactiek --- stellen --- 475.24 --- Nederlands --- ervaringsgericht onderwijs --- Communicatie --- Evaluatie --- Schrijven --- Evaluatie (Beoordeling) --- Takken --- basisonderwijs (ler) --- Didactiek ; basisonderwijs ; algemeen --- Schrijfonderwijs ; didactiek lagere school --- Schrijfvaardigheid --- Schrijven ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Schrijven ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lager onderwijs --- Creatief schrijven --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. De cd-rom biedt een werktraject voor studenten met een aantal keuzemogelijkheden en een database met beelden en werkinstructies. (Bron: boekcover) In de eerste hoofdstukken gaat de aandacht uit naar wat beelden zijn, welke aspecten aan beelden te onderscheiden zijn en over de plaats die beeldend onderwijs in de basisschool inneemt. Vervolgens komen de verschillende lesfase aan de orde, met de nadruk op de didactische samenhang. De bijbehorende cd-rom biedt een werktraject voor studenten met een aantal keuzemogelijkheden en een database met beelden en werkinstructies. (Bron: covertekst)
Beeldopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- basisonderwijs --- beeldopvoeding --- didactiek --- 477.3 --- 477.6 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Handvaardigheid --- Tekenen --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leeromgeving --- 477.3 ) Beeldende opvoeding ON --- beeldend onderwijs --- beeldende opvoeding --- Beeldende vorming: didactiek lagere school --- Tekenen / Beeldopvoeding --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- kunstopvoeding
Choose an application
Teaching aids --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- begrijpend lezen --- 475.2 --- 475.26 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leermiddelen --- Leesvaardigheid --- Nederlands --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 475.26 ) * LEZEN --- basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Lezen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Lezen)
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Dit openleerpakket biedt een oriëntatie in de onderwijskunde volgens de methodiek van begeleid zelfstandig leren. Zo wordt een gedifferentieerde aanpak mogelijk. Studenten kunnen de beginselen van algemene didactiek op eigen tempo, naar eigen behoefte en interesse. verwerken. Het open leermateriaal wordt elektronisch ondersteund met een cd-rom, zodat de oplossingensleutel en de bijlagen gemakkelijk en onmiddellijk opzoekbaar zijn.
zelfstudie --- begeleiding --- Didactics --- didactiek --- begeleidingsmethodieken --- oriëntering --- studiemethode-begeleiding --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- zelfstandig leren --- 454 --- didactische werkvormen --- leerdoelen --- leerinhouden --- onderwijsevaluatie --- onderwijsmedia --- 489.4 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Leerinhoud --- Media en onderwijs --- Onderwijskunde --- Zelfstandig leren --- 450.4 --- Didactisch handelen --- Didactische principes --- Doelen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerinhouden --- Lerarenopleiding --- Media --- Onderwijsmedia --- Open leerpakketten --- Website --- 37.02 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Methodiek --- 061050.jpg --- 061051.jpg --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Pedagogiek) --- Contains audio-visual material
Choose an application
Scholen worden opgeroepen om meer en meer hun eigen beleid in handen te nemen. Maar daarvoor moeten ze ook de mogelijkheden krijgen. Niet alleen financieel maar ook wat hun capaciteiten betreft. Ze moeten een beleidsvoerend vermogen ontwikkelen. Gelukkig staan scholen net alleen voor deze opgave. De pedagogische begeleiding bijvoorbeeld, stelt zich tot doel om scholen hierbij te helpen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- School management --- schoolbeleid --- beleidsvoering --- Flanders --- Education --- Experimental methods --- Educational innovations --- Belgium --- 458.1 --- Begeleiding(Coaching) --- Beleid --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Zelfevaluatie --- deeltitel --- 451.2 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Schoolbeleid --- Schoolleiders --- schoolmanagement --- Pedagogische begeleidingsdienst --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- gelijkekansenbeleid --- leerkrachtenbegeleiding --- onderwijs --- personeelsbeleid --- 082613.jpg --- Onderwijsmanagement --- #gsdbP --- Gelijkheid van kansen in het onderwijs --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Management --- Personeelsmanagement --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Coöperatief leren werkt activerend en interactief. Leerlingen onderzoeken, stellen vragen, reflecteren en krijgen inzicht in leerstrategieën. Deze werkwijze daagt kinderen uit tot zelfstandig en zelf-verantwoordelijk leren, tot activiteit en betrokkenheid. Daarin staat de interactie tussen leraar en leerling én de leerlingen met elkaar centraal. De leraar motiveert, stimuleert en geeft tegelijkertijd, vanuit haar of zijn vertrouwen in de ontwikkeling van kinderen, houvast. Leerkrachten en leerlingen maken samen het onderwijs. Hoofdonderdeel van dit boek vormen 200 werkvormen (gepresenteerd met behulp van praktische iconen) die de leerkracht direct in de praktijk kan uitvoeren.
Didactic strategies --- adaptief onderwijs --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- onderwijsvernieuwing --- coöperatief leren --- basisonderwijs --- didactiek --- 454.23 --- 474.21 --- 474.23 --- Adaptief onderwijs --- Coöperatief leren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Groeperingsvormen --- Instructie --- Leerresultaten --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 474.2 --- 024410.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Basisonderwijs. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Didaktik. --- Differentiatie (onderwijs). --- Kooperativer Unterricht. --- adaptief onderwijs. --- didactische werkvormen. --- leerstrategieën --- interactief onderwijs --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactische handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.
471.41 --- 475.2 --- 475.24 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Schrijven --- Stellen --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- stellen --- Stellen ; basisonderwijs ; didactiek --- Stellen ; basisonderwijs --- 475.25 --- Nederlands; ba.o. --- Schrijven; ba.o. --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- taal --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Taal --- Taaldidactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Schrijven; ba.o --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|